Wedstrijdschema 2023/2024

18 november 2023 Nieuwehorne FK D lijn Groepsspringen
25 november 2023 Leeuwarden FK ABC Groepsspringen
17 december Damwoude Noord Microteam
3/4 februari 2024 Dalen Plaatsing ABC Microteam (voor NK Ahoy)
18/19 mei 2024 Bergen op Zoom Plaatsing individueel springen ABC (voor NK Ahoy)
1 juni 2024 Drachten NK C lijn Groepsspringen
22/23 juni 2024 Rotterdam NK Individueel Springen en Microteam ABC

Turnen

Alle kinderen kunnen deelnemen op de woensdag of vrijdag  aan het turnen. We leren daar alle dingen die de turnsters ook leren. Wil jij een handstand kunnen een flikflak springen of op de brug en balk prachtig turnen dan kan dat.

Wedstrijden turnen

Alle kinderen mogen meedoen aan wedstrijden. Voor de jongste kinderen is dit een meetmoment. Zij mogen meedoen in groepen.

De wat oudere kinderen van de middenbouw mogen meedoen aan wedstrijden. Ook deze wedstrijden zijn in groepsverband. En er is kans om je te plaatsen voor een individuele finale meerkamp en toestel!

De oudste deelnemers zitten in de bovenbouw. Dit zijn individuele wedstrijden met plaatsingsmogelijkheden voor een meerkampfinale of een toestelfinale.

Bij een wedstrijd of een meetmoment hoort natuurlijk een pakje. Turnlust heeft de wedstrijdpakjes in beheer. Deze worden de les vooraf aan de wedstrijd uitgedeeld. Na de wedstrijd mogen de pakjes meteen weer terug, zodat we ze allemaal tegelijk kunnen wassen. De trainingspakken worden ook in bruikleen gebruikt tijdens de wedstrijden.

Voor de wedstrijden zijn wij als vereniging verplicht om jury te leveren. De juryleden zijn ouders die een gratis jurycursus vanuit de KNGU volgen. Deze cursus is vaak rond de 6 avonden een digitale bijeenkomst bijwonen en een online toetsing die thuis gemaakt kan worden. De nodige (online) zelfstudie niet te vergeten. Tijdens de lessen kan er geoefend worden op het leren jureren. Zonder jury mogen de turnsters niet deelnemen aan de KNGU wedstrijden.

Op dit moment zijn we op zoek naar nieuwe juryleden!

Mochten er vragen zijn dan horen wij het graag. Langskomen mag natuurlijk ook.

Onderdelen turnen

Onze dames turnen 4-kamp. Dit zijn vier onderdelen voor onze turnsters. Sprong, Brug Ongelijk, Balk en vloer.

In de les wordt geoefend op allerlei situaties om te komen tot de turnelementen en wedstrijdelementen.

Al onze turnsters turnen de oefenstof van de KNGU of de oefenstof van andere georganiseerde wedstrijden.

Springwedstrijden

Elk jaar doen we mee aan springwedstrijden. De onderdelen voor zo'n wedstrijden zijn: vloer, plankoline kast, trampoline kast en trampoline valmat. Lijkt dit jou ook leuk? Kom dan eens langs! En je kunt zo met ons meespringen.