SV Turnlust

Sportvereniging Turnlust is een vereniging voor jong en oud. Er worden verschillende sporten aangeboden.

De volgende sporten worden door Turnlust aangeboden:  AerobicTurnen, Kleuter & Peuter Gymnastiek.

Als vereniging zijn wij aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie

Nieuwe turnpakjes

Vol trots showen wij hierbij onze nieuwe turnpakjes.

Zonder onze sponsoren hadden wij deze pakjes niet aan kunnen schaffen. Ontzettend bedankt!

Voor vragen kunt u contact met ons opnemen door dit formulier in te vullen.

KNGU-Lidmaatschap

Gymnastiek wordt al sinds mensenheugenis beoefend in Nederland. De gymnastiek is al vanaf 1868 georganiseerd in een sportbond en is daarmee één van de oudste sportbonden van Nederland.

Gymnastiek is een verzamelnaam van onder andere turnen, dans, springen en acrogym. Dat zijn stuk voor stuk aansprekende bewegingsvormen. Niet alleen om te doen en om naar te kijken, maar ook om van te genieten.

Synoniem voor al deze bewegingsvormen in Nederland is de KNGU. De Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie is een professionele serviceorganisatie, die al meer dan 140 jaar bestaat, die pal staat voor haar gymclubs en hun leden en voor de ontwikkeling van de gymsport in Nederland en waarvan het hart wordt gevormd door duizenden vrijwilligers.

De KNGU is één van de grootste sportbonden in Nederland. De bond telt rond de 1.100 leden (de gymsportclubs) waar in totaal ruim 245.000 sporters een van de vele disciplines binnen de gymnastieksport beoefenen.